ČÍSLO: | 1 |
STÁJ: | Vodafone McLaren Mercedes |
STÁT. PŘÍSL.: | Španělsko |
NAROZEN: | 29.07.1981, Oviedo |
VÝŠKA: | 171 |
VÁHA: | 68 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Švýcarsko |
POČET GP: | 86 |
VÍTĚZNÉ GP: | 15 |
CELKEM BODŮ: | 381 |
POLE POSITION: | 15 |
NEJRYCHL. KOLO: | 8 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 1. místo v roce 2005 a 2006 |
KARIÉRA
1994-1998 motokáry, mistr světa, mistr Španělska
1999 Euro open formule Nissan
2000 F3000, 4.místo a 1 vítězství, testovací jezdec Minardi
2001 Premiéra v F1 v týmu Minardi, nebodoval
2002 Renault - oficiální testovací jezdec
2003 Renault - 1 vítězství, celkem 55 bodů a 6. místo v šampionátu
2004 Renault - celkem 59 bodů a 4. místo v šampionátu
2005 Renault – celkem 133 bodů, 7 vítězství a zisk titulu mistra světa
Fernando Alonso je i přes svůj nízký věk velmi zkušeným jezdcem, vždyť má za sebou pět sezon ve formuli 1 a k tomu další rok testování u Renaultu. Po roce 2005 se může navíc pyšnit titulem nejmladšího mistra světa ve formuli 1, který zopakoval ještě o rok později.
Španělský jezdec na sebe upozornil už v juniorském věku, ve formuli 3000 dokázal impozantně zvítězit v belgickém Spa. Tato trať je považována za jednu z nejtěžších a jezdci na ní hrají velkou roli.
Alonsův talent neunikl pozornosti Flavia Briatoreho, který vzal Fernanda pod křídla své manažerské společnosti a zajistil mu místo pro rok 2001 v týmu Minardi. I tam dokázal Alonso svůj talent, ačkoliv na body nedosáhl a nebylo divu, že si ho Briatore vyžádal k sobě do Renaultu. Tam ho čekal nejprve rok testování, který byl přípravou na závodní angažmá. V roce 2003 už byl Alonso závodním jezdcem žlutomodrých a za důvěru se odměnil suverénním vítězstvím v Maďarsku. V sezoně 2004 sice vyšel co do vítězných závodů naprázdno, přesto vybojoval čtvrté místo v šampionátu, což byl do té doby jeho nejlepší výsledek.
Od jednoho z možných nástupců Michaela Schumachera se však čekalo přesto více. V kvalifikaci mu byl Jarno Trulli víc než vyrovnaným soupeřem a ani v roce 2005 neměl mít slabého týmového kolegu. Giancarlo Fisichella dokázal v minulosti pokořit všechny týmové kolegy. Nakonec se Alonso nemusel tolik ohánět, aby potvrdil nejvyšší ambice. Jeho hlavní předností byla síla v závodech, kdy dokázal neúnavně jezdit vyrovnané časy.