Start závodu
Startovní světla
Před startem závodu se postupně rozsvěcují červená světla až svítí celá řada, v okamžiku jejich zhasnutí je závod odstartován.
Chyby na startu
Jezdec nevyjede do zahřívacího kola: Po té, co ostatní vozy opustí startovní rošt, komisaři odtlačí stojící vůz nejkratší cestou do boxů. Pokud jezdec dokáže během tlačení vůz rozjet, může absolvovat zahřívací kolo, ale následně musí startovat z konce startovního roštu.
Jezdec nestihne včas vyjet do zahřívacího kola, ale opustí startovní rošt dříve než poslední vůz: Během zahřívacího kola může předjíždět a dostat se tak zpět na svou pozici na startovním roštu.
Jezdec má technické problémy - signalizuje je máváním paží - po zahřívacím kole, ale před samotným startem: Startér rozsvítí světla pro zrušení startu, dvě sekundy poté se rozsvítí zelená světla a jezdci vyrazí do dalšího zahřívacího kola. Jezdec, který signalizoval problém, je odsunut do pitlane. Pokud se týmu podaří problém odstranit, může jezdec z pitlane odstartovat.
Pokud se objeví jiný problém a ředitel závodu rozhodne o odložení startu, rozsvítí se světla pro zrušení a zobrazí se cedule „DELAYED START“. Všechny motory budou vypnuty a o pět minut později se odstartuje do nového zahřívacího kola. Délka závodu bude v takovém případě zkrácena o jedno kolo.
Přerušení závodu červenými vlajkami může vést k několika situacím:
Ve všech případech dále běží časový limit závodu i časomíra. V okamžiku signálu je zakázáno předjíždění, je uzavřen výjezd z boxů a všechny vozy dojedou pomalu na startovní rošt, vedoucí vůz v čele. Jezdec nebo jezdci, kteří zajedou do pitlane nebo tam jejich vozy budou dotlačeny, dostanou po restartu závodu penalizaci v podobě průjezdu boxy. Nicméně vozy, které byly v době přerušení v nájezdu do pitlane nebo již v samotné pitlane, se mohou po obnovení závodu vrátit na trať bez penalizace. Na vozech na roštu i v boxech lze pracovat, ale tato práce nesmí bránit obnovení závodu. Je zakázáno doplňování paliva, výjimkou je případ, kdy vůz byl ve chvíli přerušení závodu v boxech nebo nájezdu do pitlane. Přerušení závodu je co nejkratší, jakmile bude známý čas restartu, bude zobrazen na časomíře, ve všech případech bude vydán minimálně signál deset minut. Pět minut před restartem musí mít vozy osazena kola, v případě porušení tohoto pravidla, musí jezdec startovat z konce startovního roštu nebo z pitlane. Restart proběhne za Safety carem, po projetí posledního vozu ze startovního roštu bude otevřen výjezd z boxů a vozy v pitlane mohou vyjet na trať. Safety car zajede po jednom kole do boxů, pokud se neobjeví jiný problém.
Pokud se závod nebude moci restartovat, konečné výsledky budou vycházet z předposledního kola před kolem, ve kterém byl vydán signál k přerušení závodu. V tomto případě budou body přiděleny následovně:
V závodu je ujeto méně než dvě kola – žádné body
Je ujeto dvě a více kol, avšak méně než 75 % délky závodu – bude udělena polovina bodů
Je ujeto 75 % nebo více závodu – body budou uděleny v plné výši